نوشته شده توسط : بهزاد

در صورتی که شما مقاله عایق حرارتی را مطالعه کرده باشید حتما به اهمیت استفاده از این نوع عایق برای ساختمان خود پی برده اید. در صورتی که هنوز در این مورد اطلاعات کافی ندارید می توانید از مقاله اهمیت استفاده از عایق حرارتی استفاده کنید. در این مقاله می خواهم به نحوه عملکرد این عاق اشاره کنم. پس همراه ما باشید.

 

فرض کنید شما یک لیوان چایی برای خود می ریزید. بر اساس قانون ترمودینامیک این چایی خیلی سریع دمای خود را از دست می دهد و سرد می شود. این پدیده یک پدیده طبیعی است و قابل تعمیم به تمام مسائل روزمره است. اما سوالی که مطرح می شود این است که چگونه می توان از رخ دادن این پدیده به میزان زیادی جلوگیری کرد؟! جواب سوال این است که شما باید راه هایی که باعث انتقال حرارت می شوند را بگیرید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای لیوان خود یک سرپوش در نظر بگیرید. چرا که هوای گرم از قیمت های بالایی بیشتر خارج می شوند. همچنین میزانی از این گرما از کف لیوان شما به میز سردی که لیوان روی آن قرار دارد انتقال داده می شود. ارگ شما فضای کناری لیوان خود را با هوا پر کنید در واقع به نوعی جلوی انتقال دما را گرفته اید ولی هنوز هم انتقال حرارت می تواند از طریق پدیده تابش انجام شود. برای جلوگیری از این روش انتقال دما هم می توانید از ورق های آلمینیومی استفاده کنید. پس در نهایت برای گرم نگه داشتن لیوان چایی خود باید از استفاده از درپوش، لایه هوا و ورق های آلمینیومی غافل نشوید. توجه داشتهباشید که این روش ها برای نوشیدنی های سرد نیز جواب می دهد! بنابراین شاید متوجه ایده فلاسک ها شده باشید!

 

بهترین روش برای عایق کردن منزل : 

 

عایق حرارتی

 

در قسمت قبل سه روشی که برای گرم نگه داشتن بیان شد در حالت کلی برای گرم نگه داشتن خانه توصیه نمی شود. چرا که شما در این خانه زندگی می کنید و نمی توان هوا را در آن راه نداد و یا در حالت کلی از پنجره ها استفاده نکرد. ولی این موضوع باعث نمی شود که از راه حل کلی که همان جلوگیری از روش های انتقال دما و حرارت است غافل شویم. در حالت کلی روشی که برای گرم نگه داشتن خانه استفاده می شود خیلی هم بی تفاوت با روش های بیان شده نیست. ایتدا شما باید یک نگاه کلی به خانه خود از جمله دیوارها، درها و پنجره ها و … داشته باشید و مکان هایی که مستعد از دست دادن گرمای خانه هستند را شناسایی کنند. بنابراین با انجام این کار شما می توانید متوجه مقاوم بودن ساختمات خود شوید و همچنین برآورد مختصری در مورد این که چه میزان به عایق نیاز دارید را داشته باشید.

 

دیوارها : 

 

در حال حاضر دیوارهای بسیاری از خانه ها با این رویکرد ساخته می شود که ۲ لایه باشند و فضای بین آن ها با هوا پر شود. در این صورت میزان هدررفت گرما را کنترل می کنند. بنابراین با این روش جریان هوا نمی تواند گردش داشته باشد و در نتیجه جلوی انتقال گرما نسبتا گرفته می شود. البته توجه داشته باشید این روش به خودی خود نمی تواند باعث کاهش این امر شود و روش بهتر برای انجام این کار این است که فضای داخلی را با استفاده از عایق پر کرد. این کار بسیار سودمند است در حالی که هزینه کمی هم برای شما دارد. برای پر کردن این فضا می توانید به راحتی از مواد بازیافت شده نیز استفاده کنید.

 

سقف : 

 

همانطور که خود شما در فصل زمستان گرمای بدن خود را بیشتر از قسمت سر خود از دست می دهید، خانه شما نیز گرمای خود را از طریق سقف از دست می دهد. بنابراین استفاده از عایق های داخلی برای سقف خانه نیز می تواند موثر باشد.

 

جلوگیری از تابش حرارت : 

 

عایق حرارتی

 

روش هایی که برای دیوار و سقف بیان شد، تنها می تواند از انتقال حرارت جلوگیری کند. برای این که شما از تابش حرارت نیز جلوگیری کنید باید از یک سری ورقه های که به عنوان مثال از جنس الومینیوم هستند در دیوار های خود علاوه بر روش های قبلی استفاده کنید. در این حالت شما از انتقال حرارت به همه روش های ممکن جلوگیری کرده اید. ولی شاید مسئله پنجره ها حل نشده باشد. برای این قسمت از خانه هم می توانید از شیشه های ۲ لایه استفاده نمایید که توسط یک شکاف هوایی مهر و موم شده اند.

بنابراین هرچه که شما از عایق بشتری برای خانه خود استفاده کنید ، خانه ای گرمتر خواهید داشت. البته میزان استفاده از عایق به محل سکونت شما نیز بستگی دارد.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()